Service en Garantie

Service

Naast het leveren van de juiste producten aan uw bedrijf, kunnen wij u ook op verschillende manieren adviseren. Denk hierbij aan het samenstellen van uw assortiment, ondersteuning van promotionele activiteiten en (her)inrichting van uw winkel. Onze vertegenwoordigers komen graag bij u langs om u daarbij te assisteren en te adviseren. Op verzoek kunnen ook diverse displays, promotiematerialen en reclamematerialen beschikbaar worden gesteld.

Garantie

Heeft u een defect aan uw bijvoorbeeld schoeisel, dan kunt u te maken hebben met een gebruiksklacht of een fabrieksklacht. Fabrieksklachten zijn klachten waarbij een klacht ontstaan is welke te wijten is aan een productiefout bij de fabrikant.  Klachten welke ontstaan door verkeerd gebruik of slecht onderhoud, zie voorwaarden zoals beschreven onder het kopje Onderhoud & Tips, zijn gebruiksklachten en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Twijfelt u of een klacht onder de fabrieksgarantie valt, dan brengen onderstaande fabrieksgarantie voorwaarden wellicht iets meer duidelijkheid.

Fabrieksgarantie voorwaarden

Wij bieden alleen service en garantie op bij Oomens aangekochte producten. Hieronder vindt u een aantal probleem gevallen welke buiten de fabrieksgarantie vallen.

  • Aan slijtage onderhevige onderdelen, zoals zolen en hakken van schoeisel, vallen altijd buiten de garantie, dit zijn gebruiksklachten. Door onzorgvuldig gebruik kunnen binnen zeer korte tijd onherstelbare beschadigingen optreden.
  • Kapotte stiknaden. Laat een op het oog onschuldig euvel als een los stiksel meteen herstellen voordat de schoen later niet meer te herstellen is. Het regelmatig onderhouden en poetsen van het schoeisel houdt het schoeisel en stiknaden soepel en verlengt aanzienlijk de levensduur.
  • Beschadigingen aan ritsen en hielpartijen vallen buiten de garantie, dit zijn gebruiksklachten. Beschadigingen aan ritsen en de hielpartij van het schoeisel zijn vaak te wijten aan het haastig dan wel niet op de juiste wijze aan- en uittrekken van het schoeisel (dit valt “af te lezen” aan het schoeisel). Een ingezakte hielpartij ontstaat doordat op het contrefort (hielversteviging) van de schoen is gestaan. Dergelijke beschadigingen zijn onherstelbaar en vallen buiten de garantie.
  • Kaal worden (slijtage) van de neuzen valt niet onder de garantie, dit zijn gebruiksklachten. Leder wordt op verschillende manieren bewerkt om het zijn karakteristieke uitstraling te geven. Ieder ledersoort heeft zo zijn eigen eigenschappen en vergt een specifiek onderhoud. Beschadigingen aan speciale bewerkte ledersoorten als bijvoorbeeld metallic leder en lakleder zijn lastiger bij te werken dan ledersoorten met een minder exclusieve uitstraling. Barstjes in lakleder zijn het gevolg van niet of onvoldoende onderhoud. Afgeven van schoeisel valt niet onder de garantie.
  • Slijtage door overmatige transpiratie valt buiten de garantie. Transpiratievocht bestaat uit verschillende afvalstoffen uit ons lichaam welke een bijtende werking hebben op het leder, het leder zal hard en stug worden met het gevolg dat het leder gaat barsten of zolen loslaten.
  • Bij overmatig transpireren is het van belang dat het schoeisel na het dragen voldoende tijd krijgt om “op adem” te komen en dient vaker met een voedende schoencrème behandeld te worden. Wissel regelmatig uw schoeisel voor een ander paar.
  • Slijtage aan klittenbanden. Voorkom een snelle slijtage van klittenbanden door deze altijd stevig dicht te drukken. Maak bij kinderlaarsjes de harde klittenbandzijde regelmatig schoon, hieraan hechten gemakkelijk gras en haren wat de kleefkracht minder maakt.

Natuurlijk kan het, ondanks uw zorgvuldige gebruik, toch eens gebeuren dat uw schoeisel niet aan uw verwachtingen voldoen. Dit kan als oorzaak hebben dat het schoeisel anders gebruikt zijn dan het doel waarvoor ze gemaakt zijn, en/of niet goed zijn onderhouden. Dit valt vaak ‘af te lezen’ aan het schoeisel. Het kan zijn dat de klacht ook hierdoor niet (meer) onder de fabrieksgarantie valt.

Om te beoordelen of de klacht binnen de fabrieksgarantie valt, dient u zich te wenden tot de klantenservice@oomens-lederhandel.nl. We raden u aan om foto's toe te voegen, bij voorkeur 1 van de bovenkant van de schoen, 1 van de zool en 1 van het deel met het probleem.

 

Copyright © 2020 Oomens Lederhandel All rights reserved.